10 věcí, které musí Chorvatsko udělat pro úspěšnou turistickou sezónu v příštím roce






  • podle chorvatského týdne
  • v
    Zprávy
Rozdělit

Rozdělit

Chorvatsko letos zaznamenalo znatelný nárůst stížností turistů, zejména pokud jde o rostoucí ceny a vnímaný nesoulad mezi cenou a kvalitou.

Obdrželi jsme nespočet e-mailů od návštěvníků, kteří vyjádřili nespokojenost s poměrem cena/výkon, zdůrazňující obavy, že vysoké ceny neodpovídají úrovni nabízených služeb a zkušeností a že si nyní dvakrát rozmyslí, zda se vrátit.

Tato rostoucí nespokojenost signalizuje potřebu, aby chorvatský turistický průmysl přehodnotil svůj přístup k udržení své přitažlivosti pro mezinárodní cestovatele.

Podle oficiálních údajů Evropské komise pro cestovní ruch (ETC) za druhé čtvrtletí roku 2024 dosáhly Řecko a Španělsko více než 20% nárůstu výdajů turistů ve srovnání se stejným obdobím před pandemií 2019, což se používá jako měřítko pro měření cestovního ruchu. výkon.

Francouzský a italský cestovní ruch zaznamenal nárůst výdajů o více než 15 %, zatímco Chorvatsko se z hlediska růstu výdajů na turisty nezařadilo ani mezi deset nejlepších evropských zemí.

Chorvatský cestovní ruch se stává nekonkurenceschopným a portálovým Kult modré ústřice dnes zveřejnila seznam deseti zásadních kroků, které by měly místní úřady pro cestovní ruch a celé odvětví podniknout, aby byl rok 2025 úspěšnější.

1. Vyhněte se zvyšování cen (nebo zvažte jejich mírné snížení).

2. Poskytněte lepší hodnotu za peníze. Přímé propagační kampaně pro rok 2025 směřující k vytvoření Chorvatska jako destinace, která nabízí hodnotu za peníze.

3. Zlepšit standardy služeb v hotelech a restauracích.

4. Zvýšit kvalitu služeb na letištích, v trajektových přístavech a na dálnicích.

Nový rychlý katamarán spojující Rijeku a Zadar a blízké ostrovy

5. Omezte všechny formy turistického vykořisťování: incidenty, jako je nedávný poplatek 550 EUR za jízdu ze Splitu na letiště v Kašteli, se nesmí opakovat bez následků pro zúčastněné řidiče.

6. Důrazně bojovat proti jakékoli formě násilí vůči cizincům. Chorvatsko si nesmí získat pověst nebezpečné země nebo země, která je k cizincům nevlídná.

7. Pětihvězdičkové hotely na otevřeném moři. Ty jsou nezbytné pro modernizaci chorvatského cestovního ruchu a pro zvýšení výdajů. Bez mnoha pětihvězdičkových hotelů nemohou turistické výdaje růst, stejně jako hosté v levnějších hotelech nemohou mnoho utrácet.

Spuštěna první trasa mezi Splitem a Islandem

8. Předcházet nezákonným praktikám v cestovním ruchu a pohostinství.

9. Začněte okamžitě systematicky zavádět znalosti do chorvatského cestovního ruchu a pohostinství. Chorvatsku například chybí centrální vzdělávací instituce, která by propojovala gastronomii a cestovní ruch. Bez systematického zavádění nových znalostí do chorvatského cestovního ruchu na všech úrovních se toto odvětví nemůže zlepšit ani zefektivnit.

Škampi na talíři Chorvatská restaurace

10. Naléhavě opustit ideologii, která naznačuje, že již nepotřebujeme růst cestovního ruchu nebo že pro něj není místo. Cestovní ruch a ekonomicky mnohem vyspělejší země než Chorvatsko zažívají silný turistický růst.

Přihlaste se k odběru newsletteru Chorvatského týdne





Autorem nebo překladatelem tohoto článku je: Redaktor Karel Smolík
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com, freepik.com nebo pexels.com

croatiaweek.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *