- podle chorvatského týdne
-
v
Zprávy
Chorvatské Studio Tumpić/Prenc získalo jednu z nejprestižnějších a nejstarších cen za design na světě – cenu ADC.
New York Art Directors Club již 103 let oceňuje nejlepší tvůrčí talenty a průkopnická díla v designu a různých kreativních disciplínách touto ikonickou cenou.
Studio z Rovinje získalo zlatou kostku, zlatou cenu v kategorii obalů, za design extra panenského olivového oleje Istriana od výrobce E Pluribus Unum.
Porota složená z renomovaných světových odborníků v kreativním průmyslu ocenila nápad Istriana boxu, který zdůrazňuje spojení s minulostí prostřednictvím tvaru specifické římské amfory používané pro skladování olivového oleje.
Láhev zobrazuje rekonstrukci různých částí amfory sloučených do koherentního celku, který symbolicky dává život útržkům zapomenutých znalostí současného pěstování oliv.
Režisérka Sara Prenc Opačić a kreativní ředitel Anselmo Tumpić převzali cenu v historické Gotham Hall v New Yorku za účasti Roberta Andrewa Andersona, majitele značky Istriana. Slavnostní předávání cen bylo součástí Creative Week, největšího setkání kreativců ve Spojených státech.
Creative Week nabízí sérii přednášek, workshopů a panelů navržených tak, aby podnítily diskusi, myšlení a networking v reklamním a designérském průmyslu, a také obsahuje událost na červeném koberci pro předávání tří mezinárodně uznávaných cen za nejlepší díla roku. .
„Je to pro nás obrovský úspěch, protože jsme získali zlato na jednom z nejvýznamnějších festivalů na světě a reprezentovali Chorvatsko tím nejlepším možným způsobem. Už jsme byli mnohokrát oceněni, i za tento obal, ale je to opravdu velké uznání,“ řekl Sara Prenc Opačić a Anselmo Tumpić. Ocenění je zvláště významné, vezmeme-li v úvahu, že letos byly v soutěži i některé z nejznámějších světových značek, jako je Adidas, Google a Apple.
Tento úspěch pokračuje v působivé sérii ocenění za projekt Istriana, který studio Rovinj realizovalo s partnery Wine & Industrial Packaging a CMG Digital.
Mezi předchozí ocenění patří Pentawards, Nejlepší barva roku od Pantone x Pentawards, Dieline Awards, D&AD, LIA Awards a dokonce tři zlaté ve třech různých kategoriích v soutěži IdejaX během Communication Days.
Dodatečně, Studio Tumpić/Prenc byla loni nejvíce oceněnou chorvatskou agenturou na mezinárodních soutěžích a nejúspěšnější nezávislou agenturou v Chorvatsku na Communication Days.
Přihlaste se k odběru newsletteru Chorvatského týdne
Autorem nebo překladatelem tohoto článku je: Redaktor Karel Smolík
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com, freepik.com nebo pexels.com
croatiaweek.com