Chorvatské dálnice (HAC) vyhlásily otevřené výběrové řízení na zpracování studií a dopravní dokumentace až do povolení umístění nového Krckého mostu s navazujícími komunikacemi.
Jedná se o součást přípravy na stavbu mostu, který bude sloužit jak silniční, tak železniční dopravě, vedoucí k novému přístavnímu terminálu v Omišalji, který se také teprve postaví, informoval deník Nový list.
Projekt je dlouhodobě zakreslen v územním plánu Primorsko-gorskokotarské župy a firmy, které mají zájem o zpracování dokumentace studie, se mohou přihlásit do výběrového řízení HAC do 29. ledna.
Navrhovaný most bude obsahovat jízdní pruhy pro silniční dopravu a koridor pro železniční trať vedoucí na ostrov Krk. Podle dřívějších projekcí by měl mít most dvě úrovně: v horní by jezdily automobily, v dolní by vlaky.
Most je navržen tak, aby překlenul kanál Malá Vráta a skončil na poloostrově Laterna. Stávající most na Krku bude fungovat i po výstavbě nového, zaznamená však výrazné omezení dopravy.
Reálně se očekává, že celý proces bude trvat minimálně pět let, včetně výstavby. U takto rozsáhlých projektů může samotná studie vlivu na životní prostředí trvat v průměru až dva roky a kompletní studie proveditelnosti projektu přibližně tři roky.
Teprve po těchto krocích budou následovat výběrová řízení na výstavbu a poté vlastní stavební práce, uvedl Gregor Mihelčić, projektový manažer HAC.
Autorem nebo překladatelem tohoto článku je: Redaktor Karel Smolík
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com, freepik.com nebo pexels.com
croatiaweek.com