Chorvatské turistické sdružení představuje svou nabídku cestovního ruchu na veletrhu CMT (Caravan, Motor und Touristik) ve Stuttgartu, který se koná od 13. do 21. ledna 2024.
Tato akce, největší svého druhu v Německu, tradičně přiláká více než 250 000 návštěvníků z celého světa. Chorvatské turistické sdružení se spolu s 16 chorvatskými spoluvystavovateli účastní velkého výstavního stánku s cílem přiblížit různé segmenty chorvatského cestovního ruchu široké veřejnosti a klíčovým zainteresovaným stranám v odvětví cestovního ruchu.
Zdůrazňuje význam účasti na stuttgartském veletrhu zaměřeném na cestovní ruch, destinace, kempování a volný čas Kristjan Staničić, ředitel Chorvatského turistického sdružení. „Veletrh CMT přitahuje pozornost publika a médií v celém regionu Bádenska-Württemberska, jednoho z nejlukrativnějších trhů cestovního ruchu v Evropě. Tento veletrh také slouží jako místo pro tradiční vyhlášení prvních výsledků průzkumu trhu cestovního ruchu Reiseanalyse, který provedl FUR Institute v Kielu a je považován za nejuznávanější průzkum na německém trhu. Německé cestovní trendy pro letošní rok by podle získaných výsledků mohly opět dosáhnout úrovně před COVID, zatímco fyzický objem celkového provozu by mohl dosáhnout úrovně rekordního roku 2019,“ uvedl Staničić.
Průzkum trhu Reiseanalyse byl proveden na vzorku 7 000 respondentů, což z něj činí nejuznávanější studii cestovního ruchu na německém trhu. Tato analýza poskytuje podrobný popis německých cestovních trendů a očekávání cestovního ruchu v nadcházejícím období. Údaje předpovídají, že němečtí cestovatelé podniknou v roce 2024 přibližně 70 milionů cest, které budou trvat nejméně pět dní, což naznačuje potenciál pro vysoce kvalitní sezónu v aktuálním roce.
„CMT je první veletrh cestovního ruchu roku na německém trhu a je považován za první ukazatel turistické poptávky v Německu. Veletrhu se účastní kolem 1600 vystavovatelů a již během uplynulého víkendu bylo zaznamenáno 70 000 návštěvníků. Tato čísla jsou nejlepším důkazem toho, že se jedná o renomovanou turistickou akci, kde Chorvatské turistické sdružení spolu s dalšími představiteli chorvatského cestovního ruchu efektivně a na vysoké úrovni prezentuje nejlepší domácí cestovní ruch a bohatou nabídku chorvatských turistických produktů,“ uvedl. Romeo Draghicchio, ředitel Zastoupení Chorvatského turistického sdružení v Německu.
Za zmínku stojí, že FUR Institute navíc zdůrazňuje, že Německo zůstane oblíbenou destinací Němců, přičemž Španělsko, Itálie, Turecko, Chorvatsko, Rakousko a Řecko patří mezi nejvyhledávanější zahraniční destinace. Zdůrazňují také, že většina respondentů považuje svou osobní finanční situaci za stabilní, přičemž 54 procent plánuje letos podniknout alespoň jednu cestu.
Autorem nebo překladatelem tohoto článku je: Redaktor Karel Smolík
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com, freepik.com nebo pexels.com
croatiaweek.com