Chorvatští číšníci prozradili, co je na hostech nejvíce dráždí






  • podle chorvatského týdne
  • v
    Zprávy
Číšník chorvatsko

Číšník obsluhující hosty v Chorvatsku

V rušném chorvatském pohostinství čelí pracovníci, když se turistická sezóna naplno rozbíhá, společné výzvě: jednání s hrubými a náročnými hosty.

Jak se letní turistická sezóna ohřívá, denně Večerník odhalil některé z národních barmanů a číšníků frustrace z neuctivého chování, které činí jejich práci ještě náročnější navzdory nedávnému zvýšení mezd.

Ať už pracují v hlavním městě Záhřebu, nebo na pobřeží v tichých rodinných kavárnách nebo rušných nočních klubech, chorvatští pohostinští pracovníci jsou jednomyslní: nejtěžší částí jejich práce je jednání s hrubými hosty.

Barmani a číšníci se často setkávají se čtyřmi obzvláště přitěžujícími frázemi: „Dej mi můj obvyklý“, „Pojď sem, holka/chlapče“, „Znám majitele“ a „Vidím, že jsi mi přinesl špatnou věc.“

Tyto výrazy, často slýchané během rušné turistické sezóny, jsou obzvláště frustrující.

Navzdory zvýšení nástupní mzdy pro pracovníky v pohostinství, kdy se platy nyní pohybují od 1 100 do 1 300 EUR a pro kuchaře až 2 000 EUR, je stále obtížné najít a udržet si dobré zaměstnance.

Vysvětlila to mladá servírka z Kvarneru Večerník že zákazníci se často chovají, jako by kavárnu vlastnili, požadují mluvit s manažerem, pokud se jejich káva zpozdí, nevšímají si rušného prostředí a skutečnosti, že si je manažer plně vědom situace.

kavárna kultury kávy v chorvatsku

Rozdělit

Vypráví, jak takové rozhovory zvládá nejméně pětkrát denně.

Číšník ze Senje dodává, že jednat s hrubými zákazníky je náročnější než dostávat drobné spropitné nebo neobvyklé požadavky.

Letos se zdaňuje dokonce i spropitné, takže práce je ještě náročnější. Zdůrazňuje frustraci z toho, že zákazníci trvají na „svých obvyklých“ objednávkách, které, pokud se ve spěchu trochu pozmění, vedou ke stížnostem.

Servírka v Záhřebu vzpomíná na stálou zákaznici, která vždy požaduje „své obvyklé“ – espresso s kapkou mléka, minerální vodou a sladidlem – a nikdy neopomene komentovat, když udělá sebemenší chybu.

Zmiňuje také podráždění zákazníků, kteří luskají prsty, pískají nebo volají „pojď sem, děvče“. („Pojď holka“).

Servírka v chorvatské kavárně

Hrubí zákazníci jsou mazlíčci naštvaní

Barman v nočním klubu ve Splitu sdílí své rozhořčení se zákazníky, kteří pískají a očekávají okamžitou obsluhu, aniž by brali ohled na ostatní hosty.

Kromě hrubého chování patří mezi další přitěžující návyky neodcházení spropitného, ​​rozčilování se, když nejsou věci k dispozici, a přeskupování stolů a židlí.

Navzdory těmto výzvám zůstávají chorvatští pracovníci v pohostinství odhodláni poskytovat dobré služby a doufají, že se jejich zákazníci budou chovat ohleduplněji.

Přihlaste se k odběru newsletteru Chorvatského týdne





Autorem nebo překladatelem tohoto článku je: Redaktor Karel Smolík
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com, freepik.com nebo pexels.com

croatiaweek.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *