Místopředseda krajského zastupitelstva a krajský radní Davor Cerkuč (Střed) na sněmu varoval, že mu dosud nebyly poskytnuty údaje o tom, kolik peněz Zadarská župa vynakládá na reklamu v médiích.
– Poskytněte mi prosím informace o tom, kolik peněz bylo vyplaceno médiím za reklamu v médiích Zadarskou župou a institucemi, které Zadarská župa založila. Chci, aby mi byla poskytnuta kompletní specifikace a jaký byl typ platby a její účel. Tuto otázku kladu již potřetí. Chápu, že existuje stranická disciplína, ale nerespektování zastupitelů, kteří kladou legitimní otázku, je nepřijatelné, řekl Čerkuč s tím, že kraj je povinen na jeho otázku odpovědět.
– Pokud já jako místopředseda krajského zastupitelstva nedostanu odpověď ani po měsíci a půl, nevím, jak dostanou občané odpověď. Chápu, že mediální aparát musí pracovat ve váš prospěch, ale prostředky kraje jsou veřejné a my potřebujeme vědět, kdy a proč jsou utráceny, řekl Čerkuč s dotazem, podle jakých kritérií se rozhoduje, kolik peněz médium dostane. .
– Nechci útočit na média, ale kraj používá veřejné prostředky pro svou propagaci a všichni ostatní, kdo nejsou blízcí vládnoucí straně, se k těmto prostředkům nedostanou, uzavřel Čerkuč.
– Všimli jste si, že můžete vyhledávat podle rozpočtu, byla vyhlášena veřejná výzva pro elektronická média a ta je v souladu se zákonem o elektronických médiích a my vám odpovíme na vše, co budete potřebovat, řekl prefekt. Božidar Lonign.
Autorem nebo překladatelem tohoto článku je: Redaktor Karel Smolík
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com, freepik.com nebo pexels.com
slobodnadalmacija.hr