- podle chorvatského týdne
-
v
Zprávy
Na největším projektu železniční infrastruktury v chorvatské historii bylo dokončeno přibližně 70 % prací.
HŽ Infrastruktura (Chorvatská železniční infrastruktura) zveřejnila nové fotografie ukazující postup výstavby a rekonstrukce Križevci–Kopřivnica–Drava železniční trať na severovýchodě země.
Projekt v hodnotě přibližně 350 milionů EUR (včetně DPH) je spolufinancován EU a pokrývá 85 % nákladů. Očekává se, že železniční úsek o délce více než 43 kilometrů bude dokončen do konce roku 2025 a umožní vlakům dosáhnout rychlosti až 160 km/h, Danica.hr hlášeno.
Tento úsek je součástí hlavního mezinárodního koridoru M201 DG – Botovo – Dugo Selo, který je rovněž součástí trati Rijeka-Záhřeb-Budapešť na středomořském koridoru.
Cílem projektu je výrazně zkrátit cestovní dobu mezi Koprivnicí a Záhřebem na přibližně 45 minut. Pojme také nejdelší vlakové skladby, jaké kdy byly v Chorvatsku k vidění, HŽ Infrastruktura řekl.
HŽ Infrastruktura také podotýká, že nová trať bude podporovat interoperabilní nákladní vlaky do délky 750 metrů s maximálním nápravovým zatížením 25 tun a také osobní vlaky do délky 400 metrů.
Nová železnice bude obsahovat dvoukolejné koleje, modernizovaný elektrifikační systém a sedm nových mostů. Nejnáročnější z nich, 340metrový ocelový most přes řeku Drávu, se blíží ke konci. Mezi další mosty patří Glogovnica, několik v Koprivnici, a Gliboki, severně od Drnje.
V Kopřivnici byl v rámci přestavby nádraží na klíčový evropský železniční uzel již vybudován 150metrový podchod pro pěší pod ulicí Zagrebačka.
Na Čardě se také dokončuje podchod pro chodce a cyklisty, který dále zvyšuje konektivitu a bezpečnost.
Přihlaste se k odběru newsletteru Chorvatského týdne
Autorem nebo překladatelem tohoto článku je: Redaktor Karel Smolík
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com, freepik.com nebo pexels.com
croatiaweek.com