Přinášíme vám všechna umístění rychlostních radarů v kraji! Zde se chytlo nejvíce „plynářů“.





Dosud bylo v jurisdikci Dubrovnicko-neretvské policie instalováno 16 pevných měřicích zařízení pro sledování rychlosti vozidel. Poslední byla instalována na části státní silnice u křižovatky Zaradeže v březnu loňského roku.

Kamery zaznamenají každý den asi 40 přestupků v oblasti Dubrovnicko-neretvanské župy. Podle policejních údajů bylo v roce 2023 měřicími zařízeními zaznamenáno celkem 15 122 překročení rychlosti.

Některé případy jsou závislé na průběhu zahájeného přestupkového řízení a na způsobu vyřízení přestupku příslušným justičním orgánem, tedy policií, takže nemůže poskytnout spolehlivé informace o tom, kolik peněz bylo z těchto přestupků odvedeno do státního rozpočtu. Ale proto prezentují údaje o místech, kde řidiči nejčastěji šlápnou na ‚plynový pedál‘.

– Analýzou počtu přestupků zjištěných každým měřicím zařízením byl nejvyšší počet přestupků zjištěn na státní silnici D9 v Metkovići a poté na státní silnici D8 ve městě Gruda – podle policejní správy Dubrovnik-Neretva.

Měli byste vědět, že každé stacionární měřicí zařízení je plně funkční bez ohledu na povětrnostní podmínky nebo viditelnost, ať je noc nebo den.

– Dohledové kamery na státních a městských komunikacích jsou preventivně instalovány v lokalitách, které se statisticky prokázaly jako nejčastější místa dopravních nehod. Řidiči jsou si vědomi toho, že za překročení rychlosti v těchto místech zaplatí pokutu. Tento typ represivní akce se ukázal jako účinný. Při porovnání dat je patrné, že v těchto lokalitách výrazně poklesl počet dopravních nehod, zejména těch se smrtelnými následky, s více či méně vážně zraněnými osobami. Je dobré, aby řidiči znali místa, kde jsou kamery instalovány, aby přizpůsobili jízdu omezením a podmínkám na silnici, a to je také indikátor otevřenosti policie vůči komunitě – komentuje Denis Pavela z hl. Sdružení pro bezpečnost dopravy.

„Auto se v zatáčce převrátilo na střechu“, „Tragédie v Rožatu: Mladý řidič najel při přecházení silnice do Rakušana…“, „Dvě dopravní nehody na stejném místě ve třech dnech“, „Vážná dopravní nehoda u Dubrovníku zemřel policista – dva zranění“, „Srazila dvě zaparkovaná auta a vyjela ze silnice“, to všechno jsou novinové titulky o nehodách, které se bohužel v posledních letech staly v Rožatu. Rožat je jedním z míst v Dubrovníku, kde jsou instalovány kamery a kde jsou řidiči zvyklí zpomalovat. Jsou kamery účinnější než „poldové vleže“?

– Můžeme říci, že vibrační pásy a dopravní retardéry na rychlých nezpevněných komunikacích jsou zastaralou formou prevence. Tento strach z represe evidentně funguje, řidič ví, že dostane pokutu za překročení rychlosti, když ho zachytí kamera, což se o disidentech říct nedá. Nejde jen o pokutu, ale i o negativní body nebo odebrání řidičského průkazu v případě větších přestupků – upozorňuje Pavla.

Co si myslí o „udělování“ ostatním účastníkům silničního provozu, když je na kraji silnice spatřeno policejní vozidlo?

– Myslím si, že přítomnost policistů v obci, i když je vidět podél silnice, přispívá k zodpovědnějšímu chování spoluobčanů a bezpečnosti na silnici a dalších veřejných prostranstvích. Nemusí ani měřit rychlost vozidla. Podle zákona o bezpečnosti silničního provozu je tzv „blikání“ varuje ostatní řidiče v provozu na hrozící nebezpečí a v tomto případě není trestné. V opačném případě je výstražný světelný signál, tedy „blikání“, dán krátkým po sobě jdoucím rozsvícením dálkových světel nebo po sobě jdoucím rozsvícením tlumených světel pro osvětlení vozovky nebo střídavým rozsvícením dálkových a tlumených světel v krátkých intervalech, přičemž je třeba dbát na to, aby řidiče neoslňovali. přicházející z opačného směru, jinak je to trestuhodné – odpovídá Pavla.

Policejní oddělení Dubrovnik-Neretva rovněž předložilo aktuálně platný seznam umístění pevných měřicích zařízení pro sledování rychlosti vozidel:

ZARADEŽE, státní silnice D8,

BRSEČINE, státní silnice D8,

PLOČE, státní silnice D8,

DUBROVNÍK, státní silnice D8,

GRUDA, státní silnice D8,

METKOVIĆ, státní silnice D9,

ČAJKOVIĆI, ul. Čajkovići,

OREBIĆ, státní silnice D 414,

KUPARI, státní silnice D8,

PLAT, státní silnice D8,

DUBROVNIK, ulice Pera Bakić,

METKOVIĆ, Ulica Zrinjski i Frankopana,

CAVTAT, okresní silnice ŽC 6238,

ZVEKOVICA, okresní silnice ŽC 6239,

MOKOŠICA (Dubrovník), ulice podél Jadranské cesty,

ROŽAT (Dubrovník) Ulice Rožat Gornji.





Autorem nebo překladatelem tohoto článku je: Redaktor Karel Smolík
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com, freepik.com nebo pexels.com

slobodnadalmacija.hr

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *