Velké výdaje korejští turisté milují vztah s Chorvatskem






Turisté v Dubrovníku

Dubrovník

Chorvatsko letos zaznamenalo pozoruhodný 37% nárůst příjezdů a 34% nárůst přenocování z Jižní Koreje, přičemž ještě větší růst se očekává v roce 2024.

Chorvatsko v letošním roce zatím z jihokorejského trhu přivítalo 160 000 příjezdů a 210 000 přenocování, což představuje 37% nárůst příjezdů a 34% nárůst přenocování ve srovnání s loňským rokem, uvedlo v dnešním prohlášení Chorvatské turistické sdružení.

V příštím roce se očekávají ještě lepší výsledky a pokračující pozitivní trendy.

To bylo potvrzeno řediteli Chorvatského národního turistického sdružení Kristjanu Staničićovi během setkání a diskusí s řadou zástupců jihokorejského cestovního ruchu. Staničić je v současné době v Soulu, kde se koná mezinárodní veletrh cestovního ruchu Travel Show.

Očekává se, že akce přiláká přes 50 000 návštěvníků a představí turistické destinace, jejich atrakce a různé cestovní programy.

„Chorvatsko jako turistická destinace na jihokorejském trhu je vnímáno jako zajímavá, ale co je důležitější, bezpečná destinace, bohatá na kulturní a historické dědictví a se zachovalou přírodou. Korejští cestovní nadšenci projevují největší zájem o tento druh nabídky.

To poskytuje vynikající základ pro hlubší spolupráci, zejména v procesu obnovy dálkových trhů a znovuotevření mezikontinentálních cestovních spojů.

Návrat na předpandemickou úroveň cestovního ruchu z tohoto důležitého dálkového trhu pro chorvatský cestovní ruch a partnerství s leteckými společnostmi, jako je partnerství s T’Way Air, které spojuje Záhřeb a Soul přímou linkou, bude trvat o něco déle. letos bude hrát klíčovou roli,“ řekl ředitel Staničić a zdůraznil, že tato trasa po pětileté přestávce znovu navázala přímé spojení mezi oběma zeměmi.

Park Jong-seung z T’Way Air to při jednání s chorvatskou delegací potvrdil s tím, že trasa dosáhla výborné obsazenosti a výsledků, což dále potvrdilo zájem o Chorvatsko.

„Dostali jsme skvělou zpětnou vazbu a připomínky k letošnímu letu spojujícímu naše hlavní města a pro příští rok rozhodně plánujeme zachovat tuto trasu, abychom zajistili spojení do Chorvatska, které je na našem trhu dobře známé jako žádaná a atraktivní destinace, “ řekl Jong-seung.

Velký zájem o chorvatské destinace byl také během speciální prezentace celkové turistické nabídky Chorvatska, kterou pro jihokorejská média a cestovní kanceláře zorganizovalo Chorvatské turistické sdružení.

Dubrovník

Dubrovník

Prezentace, kterou přednesl partner HTZ na jihokorejském trhu Nikica Dorešić, se zúčastnili zástupci společnosti T’Way Air, kteří nastínili své obchodní plány na rok 2025 se zvláštním zaměřením na Chorvatsko.

Přítomni byli také Dr. Damir Kušen, chorvatský velvyslanec v Jižní Koreji, a Marko Zorčić, poradce z chorvatského velvyslanectví v Jižní Koreji.

Stojí za zmínku, že návštěvníci z jihokorejského trhu jsou pro chorvatský cestovní ruch důležití, protože mají tendenci cestovat po celý rok a výrazně upřednostňují předsezónní a posezónní období.

Spolu s americkými hosty patří k nejvíce utrácejícím, s průměrnou denní útratou 155 eur. Co se týče letošních výsledků, okresy s nejvyšším počtem přenocování korejských turistů jsou zatím Dubrovnik-Neretva, Split-Dalmatia, Lika-Senj a Zadar. Mezi nejoblíbenější destinace patří Záhřeb, Dubrovník, Split a Zadar.

Kromě toho bude ředitel Staničić po Soulu pokračovat ve svém oficiálním programu v Šanghaji, kde se setká se zástupci agentury Little Red Book, ředitelem cestovní kanceláře v Šanghaji a zástupci C-Trip, největší čínské online cestovní platformy a jedné z největší světový poskytovatel služeb cestovního ruchu.

Čínští turisté mají také zvláštní zájem o posílení předsezónního a posezónního cestování, přičemž většina jejich příjezdů se odehrává v říjnu a červnu, poté v květnu a září.

Většina čínských návštěvníků cestuje do Chorvatska v rámci organizovaných regionálních zájezdů, přičemž více než 66 % jejich přenocování se odehrává v hotelech.

V každé destinaci pobývají v průměru velmi krátkou dobu a často mění ubytování. Hlavním důvodem, proč cestují, je prohlídka památek, která tvoří asi 73 % jejich návštěv.





Autorem nebo překladatelem tohoto článku je: Redaktor Karel Smolík
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com, freepik.com nebo pexels.com

croatiaweek.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *