Záhřeb staví novou tramvajovou trať: Město oznámilo podrobnosti






  • podle chorvatského týdne
  • v

    Zprávy

Záhřebské tramvajové linky

(Ilustrace)

Záhřeb se chystá posílit svou síť veřejné dopravy výstavbou nové tramvajové trati v návaznosti na nedávný rozvoj trati na Sarajevské silnici.

Po dlouhé době, kdy se v Záhřebu nepostavil ani metr nové tramvajové trati, začala zhruba před deseti dny výstavba nové tramvajové trati na Sarajevské silnici.

To je nyní doplněno zahájením výstavby na tramvajové trati podél Heinzelova ulicekterá se rozprostírá od Ulice Zvonimirova na konečnou na Savisce.

Město Záhřeb dnes zahájilo předběžnou konzultaci pro zakázku související s výstavbou této nové tramvajové trati, jejíž odhadovaná hodnota je 48 milionů eur, s termínem dokončení 24 měsíců od zahájení prací.

„Záhřeb investuje značné prostředky do městské dopravní infrastruktury, která zahrnuje obnovu vozového parku ZET, výstavbu nových tramvajových tratí, obnovu stávajících tratí a rozvoj nových silničních koridorů, jako jsou prodloužené ulice Branimirova a Kolákova. , Sarajevska, Medpotok, Jarunský most a Šarengradska,“ řekl Starosta Tomislav Tomašević.

Za zmínku stojí, že v dubnu město Záhřeb zahájilo výstavbu nového centra Paromlin, v červenci následovala rekonstrukce sportovní haly a výstavba koupaliště ve Špansko.

V říjnu byly zahájeny práce na nové Sarajevské silnici. Se zahájením výstavby tramvajové trati podél Heinzelovy nyní probíhá pět z osmi strategických projektů, které se starosta Tomašević zavázal zahájit během svého prvního funkčního období.

Sarajevská silnice Záhřeb

Sarajevska Road (Foto: Město Záhřeb)

Jedná se o výstavbu dvoukolejné tramvajové trati s trolejovou sítí ve středním zeleném pásu komunikací – ul. Heinzelova a Radnička – v délce cca 3 700 metrů a měnírnu pro napájení nové tramvajové trati. .

Kromě toho projekt zahrnuje nová řešení upevnění kolejnic, která umožňují jednoduchou a rychlou instalaci, větší odolnost a sníženou hladinu hluku, což v konečném důsledku vede k jednodušší a nákladově efektivnější údržbě.

Počítá se také s rekonstrukcí kanalizačních sběračů vybudovaných v letech 1920 až 1950, které musí být před výstavbou tramvajové trati sanovány.


Přihlaste se k odběru newsletteru Chorvatského týdne





Autorem nebo překladatelem tohoto článku je: Redaktor Karel Smolík
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com, freepik.com nebo pexels.com

croatiaweek.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *